Kluczyk scyzoryk w Mincie - podsumować czas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • brongo
    odpowiedział(a)
    Na alegro można kupić oryginalne klucze HLO 1K0 959 753 N (dokładają 'pusty' grot), taki kluczyk kosztuje ok 125 PLZ, ważne taki klucz musi być prekodowany tzn. nie uruchmiany nigdy w innym samochodzie. Wymieniamy grot u dorabiacza (20-25 PLZ) i (o ile samochód jest na gwarancji) jedziemy do ASO i zgłaszamy usterkę klucza. Ja tak wymieniłem dwa, jeden mi zakodowali ponownie, drugi wymienili na nowy. Po gwarancji też jest łatwo zakodowanie klucza w ASO kosztuje 100 PLZ.

    Zostaw komentarz:


  • beatnik
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez LeszekK
    beatnik,

    Ale to co zaznaczyłeś w kółku to w O2 nie występuje. Nie wiem jak jest w O2 FL ale w wersji przed FL jest coś takiego (schowane wewnątrz obudowy kluczyka)

    Co do listy modułów BSI, przejrzyj pocztę (wczoraj podesłałem Ci listę).
    hej
    wlasnie moj kluczyk O2FL MY2012 tak wyglada, widze poczte dzieki, musze sie nauczyc tego czytac. Widze ze tu jest rok modelowy 2010, ja mam 2012

    [ Dodano: Pią 16 Mar, 12 07:15 ]
    Zamieszczone przez Enriquez
    beatnik
    A cóż to za cudo na tym zdjęciu?
    Kluczyk do FL Mint faktycznie ma taki dzyndzyk plastikowy. W ori scyzorykach tego nie ma. To jest tylko i wyłącznie w tych badziewiach najprostszych. Choć ja osobiście własnie z takiego badziewia urzeźbiłem grot do scyzoryka bo dorabiacze przynajmniej w Łodzi nie potrafią dobrze dociąć grotu... sorry. Niby to działa ale nie tak jak ori.[/b]
    tzn to niby moj ory kluczyk. Mam wydziubac ten plasticzek nie wiem co to jest, zeby sie lepiej grot trzymal czy to jakas czesc immo, czy sie tym nie przejmowac.
    Tzn mowisz ze taki tez miales, i to dalo sie rozgrzebac i wyjac?. Taki mam plan zeby rozgrzac noz i probowac to rozpolowic, wiesz mniej wiecej w ktorym miejscu jest immo zeby go nie uszkodzic.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    beatnik
    A cóż to za cudo na tym zdjęciu?
    Kluczyk do FL Mint faktycznie ma taki dzyndzyk plastikowy. W ori scyzorykach tego nie ma. To jest tylko i wyłącznie w tych badziewiach najprostszych. Choć ja osobiście własnie z takiego badziewia urzeźbiłem grot do scyzoryka bo dorabiacze przynajmniej w Łodzi nie potrafią dobrze dociąć grotu... sorry. Niby to działa ale nie tak jak ori.[/b]

    Zostaw komentarz:


  • LeszekK
    odpowiedział(a)
    beatnik,

    Ale to co zaznaczyłeś w kółku to w O2 nie występuje. Nie wiem jak jest w O2 FL ale w wersji przed FL jest coś takiego (schowane wewnątrz obudowy kluczyka)

    Co do listy modułów BSI, przejrzyj pocztę (wczoraj podesłałem Ci listę).

    Zostaw komentarz:


  • beatnik
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    beatnik, do roboty :diabelski_usmiech
    ok spko a co do nauka kosztuje, frycowe zaplacilem przy okazji zakladania tempo i mfa, nigdzie nie bylo wyraznie napisane ze ze do my2012 jest inaczej no i mam teraz extra komplet do mfa i tempo w domu, cza go puscic spowrotem na alledrogo.

    Zamieszczone przez LeszekK
    beatnik,

    Nie kupujesz modułu komfortu, bo go w Twoim aucie fizycznie nie ma. Moduł komfortu jako oddzielna część występowała w Octaviach przed liftem i w tych modułach był podział na takie, które obsługiwały komunikację za pomocą fal radiowych (czyli kluczyk scyzoryk), jak i takie, które tej komunikacji nie miały.
    W O2 FL funkcje modułu komfortu są przeniesione do Modułu centralnej elektryki (moduł BSI). Spojrzałem do ETKI i nie znalazłem rozróżnienia na moduły BSI obsługujące fale radiowe i nieobsługujące fal radiowych ( a tylko na takie które obsługują halogeny i ich nie obsługują) i na tej podstawie domniemuję, żę każdy moduł BSI jest przystosowany do obsługi fal radiowych (a więc da się dołożyć scyzoryk)- ale to niech potwierdzi jakiś posiadacz O2FL. Poszukaj w tematach na temat modułu centralnej elektryki - może tam znajdziesz odpowiedź na pytanie, czy Twój moduł obsłuży scyzoryk (bo zapewne i w O2FL jest podział na low, mid and highline- w zależności od tego co są w stanie obsłużyć).
    LeszekK, mozesz looknac jaki dokladnie trzeba mi modul centralnej elektr zeby halogeny tez smigaly, zalozylem na weekendzie sa jak narazie jako atrapo-zaslepki nie swieca

    [ Dodano: Czw 15 Mar, 12 09:45 ]
    Jak jest z dłubaniem kluczyka, nie widze żeby na grotach sprzedawanych na allegro było to wystające czarne

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    beatnik, do roboty :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • Biszczu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    beatnik, będziesz miał dwa piloty od alarmu (i centralnego) i tylko centralnego
    nie zestroisz kluczyka ori -scyzoryka z alrmem dokładanym
    może z jakimś wysokim tytanem? też nie!
    jak nie jak tak :P mam tak zrobione u siebie. Jest możliwe zrobienie tego nawet z MetaSystem

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    jak miałem sterownik low-end pilot od scyzorka normalnie działał i wyzwalał też alarm
    o alarmach nie dyskutujemy na forum
    nauka kosztuje 30 zł, więc bez przesady, da się przeżyć
    można też zawsze doprogramować sobie pilota kolegi i sprawdzić czy działa alarm
    potem tylko wyrzucić go z pamięci sterownika.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    LeszekK, prawie się zgadza, tylko nie zakładaj, że lowendowe (dla przykładu)
    bordnetz'e obsłużą z marszu scyzoryk, myślę że etka nie rozróżnia aż tak, a ross-tech nie ma też do końca tej wiedzy
    może tak być, ale nie musi - niech kolega próbuje najpierw na tym co ma -> nauka kosztuje :szeroki_usmiech

    teraz tylko pytanie brzmi: jaki i jak podłączony jest alaram dodkładany

    Marcin rzuć coś o tytanie ?

    Zostaw komentarz:


  • LeszekK
    odpowiedział(a)
    beatnik,

    Nie kupujesz modułu komfortu, bo go w Twoim aucie fizycznie nie ma. Moduł komfortu jako oddzielna część występowała w Octaviach przed liftem i w tych modułach był podział na takie, które obsługiwały komunikację za pomocą fal radiowych (czyli kluczyk scyzoryk), jak i takie, które tej komunikacji nie miały.
    W O2 FL funkcje modułu komfortu są przeniesione do Modułu centralnej elektryki (moduł BSI). Spojrzałem do ETKI i nie znalazłem rozróżnienia na moduły BSI obsługujące fale radiowe i nieobsługujące fal radiowych ( a tylko na takie które obsługują halogeny i ich nie obsługują) i na tej podstawie domniemuję, żę każdy moduł BSI jest przystosowany do obsługi fal radiowych (a więc da się dołożyć scyzoryk)- ale to niech potwierdzi jakiś posiadacz O2FL. Poszukaj w tematach na temat modułu centralnej elektryki - może tam znajdziesz odpowiedź na pytanie, czy Twój moduł obsłuży scyzoryk (bo zapewne i w O2FL jest podział na low, mid and highline- w zależności od tego co są w stanie obsłużyć).

    Zostaw komentarz:


  • beatnik
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    krzynol,

    Jak nie jak tak. Ja tak mam zrobione i bangla. Jakis tytan czy cos. A w ogole to po co,komu alarm? Chyba dla ubezpieczyciela to ma znaczenie jakies.
    Enriquez czyli jak kupuje kluczyk, czy mam tez kupowac modul komfortu i czy moj tytan bedzie dzialal w polaczeniu z fabrycznym modulem?.
    dzieki

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    krzynol,

    Jak nie jak tak. Ja tak mam zrobione i bangla. Jakis tytan czy cos. A w ogole to po co,komu alarm? Chyba dla ubezpieczyciela to ma znaczenie jakies.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    beatnik, będziesz miał dwa piloty od alarmu (i centralnego) i tylko centralnego
    nie zestroisz kluczyka ori -scyzoryka z alrmem dokładanym
    może z jakimś wysokim tytanem? też nie!

    Zostaw komentarz:


  • LeszekK
    odpowiedział(a)
    U mnie było podobnie (alarm sterował centralnym), ale jak wymieniłem moduł komfortu (bo mój stary nie obsługiwał fal radiowych) i wkodowałem kluczyk scyzoryk,
    to się wszystko ładnie samo spięło i w tej chwili mogę otwierać i zamykać oraz uzbrajać autoalarm zarówno kluczykiem scyzorykiem jak i pilotami od autoalarmu.
    Wygląda na to , że nie ma znaczenia "kto" wysyła odpowiedni sygnał po magistrali CAN (czy moduł komfortu jako interpretację przycisków na scyzoryku, czy też autoalarm interpretując sygnały z pilotów autoalarmu). Ważne by właściwe sygnały pojawiały się na magistrali CAN.

    Zostaw komentarz:


  • komoornik
    odpowiedział(a)
    Ale nie z alarmem będziesz się łączył, tylko z fabrycznym centralnym.

    No i wtedy pewnie trzeba by trochę pokombinować z alarmem - bo teraz to on steruje centralnym, a trzeba zrobić na odwrót.

    Zostaw komentarz:


  • beatnik
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    Musisz kupic nowy, surowy kluczyk, wydlubac immo, naciąć grot i zaprogramować pilota.
    kluczyk

    mam tutaj taki kluczyk, tylko nie wiem czy moj alarm bedzie chcial dzialac z ta sama czestotliwoscia

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Musisz kupic nowy, surowy kluczyk, wydlubac immo, naciąć grot i zaprogramować pilota.

    Zostaw komentarz:


  • beatnik
    odpowiedział(a)
    hej piszecie ze 1K0 959 753 N, bedzie pasowal do O2 po FL. Teraz tak mam family, z nie oryg alarmem i centralnym. Piszecie ze tez to bedzie dzialac. Teraz skad wiem ze 1K0 959 753 N ma taka sama czestotliwosc jak moj autoalarm, i jak to zestroic.

    plus mam nagi kluczyk, rozumiem ze mam go jakos rozkleic pokroic i wygrzebac pastylke immo
    dzieki

    Zostaw komentarz:


  • Biszczu
    odpowiedział(a)
    Enriquez, a co tu polować skoro ich pełno...

    http://allegro.pl/pilot-3-przyciskow...010299804.html :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Allegro.
    Ale tak było kiedyś. Teraz to trzeba upolować... :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • kryzys554
    odpowiedział(a)
    Re: Kluczyk scyzoryk w Mincie - podsumować czas

    Zamieszczone przez Enriquez
    Dziś udało mi się zakończyć temat kluczyka scyzoryka w mojej Miętówce FL 2009.

    *** Centralny zamek i alarm
    1. Należy się zaopatrzyć w pilot HLO 1K0 959 753 N - około 35 PLN
    2. Używając VCDS należy przejść do Modułu Elektryki 09 --> Adaptacja
    3. Wybieramy kanał 1
    4. Domyślnie jest ustawiona wartość 7, należy zmienić na 1 (lub 2, 3, 4 jeżeli się ma większą liczbę pilotów do zakodowania, 1=1 pilot; 2=2 piloty itd.)
    5. Co ciekawe nie jest aktywny przycisk Test, więc od razu zatwierdzamy.
    6. W ciągu 15 sekund trzeba wcisnąć na każdym z pilotów przycisk otwierania.
    7. Przyjęcie pilota do pamięci sterownika potwierdzi jednokrotne mignięcie kierunkowskazów.
    8. Wychodzimy z adaptacji i pilot(y) powinny działać.
    9. Uzyskany w ten sposób działający pilot otwiera/zamyka drzwi, otwiera sam bagażnik, uchyla i domyka szyby przednie (heh, no bo tylne na korbkę są )

    *** Czas na główkę pilota i grot
    1. Od razu mówię, że do ASO nie ma po co jechać, bo system nie pozwoli zamówić główki scyzoryka, jeżeli nie było go oryginalnie. Jeżeli jednak się to komuś gdzieś uda, to proszę uprzejmie o info, gdyż nadal jestem zainteresowany takim rozwiązaniem, ale po kolei.
    2. Koszty w ASO - jeżeli się uda to 240 PLN za główkę scyzoryka lub 180 PLN za kluczyk taki jak oryginalny.
    3. Można pojeździć po miszczach od dorabiania kluczyków, ale z reguły nie ma opcji, żeby zakodowali IMMO, które jest w FL (trzeba jakiegoś kodu - czy nawet dwóch, których oczywiście sie nie posiada).
    4. Ja u siebie ostrożnie otworzyłem obudowę mojego kluczyka i udało mi się przy pomocy skalpela delikatnie usunąć pastylkę IMMO.
    5. Na Allegro zakupiłem główkę, koszt 77 PLN z przesyłką.
    Informacje o Kluczyk scyzoryk SKODA - 964011530 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2010-03-31 - cena 69 zł

    Jest to główka wydaje mi się że ćwierć oryginalna, ale nie ma tragedii. U mistrzów dorabiaczy są o wiele gorsze. Usyfione, porysowane itp.
    6. U dorabiacza dociąłem grot (50 PLN) i przełożyłem tabletkę IMMO. Niestety porównanie oryginalnego kluczyka i dorobionego to jak dzień do nocy. Musiałem w domu użyć pilniczka papierowego do paznokci o różnych gradacjach wygładzić cięcie.
    7. Kluczyk działa, aczkolwiek nie wchodzi ani nie wychodzi tak płynnie ze stacyjki jak oryginał. Podejrzewam że chodzi o gładkość powierzchni, która jest gorsza. Powiem tak, da się wyczuć różnicę.

    Można też od razu kupić oryginalny kluczyk u tego człowieka:

    Koszt 125 PLN, podejrzewam, że dobrej jakości.

    Jeszcze jedna kwestia - ubezpieczenie Auto Casco, trzeba zgłosić w formie aneksu, że ma się jeden więcej kluczyk, ale zaznaczyć że bez IMMO, tak na wszelki wypadek, żeby nikt nie powiedział, że kluczyk był dorabiany i razie kradzieży nici z kasy. Co prawda w warunkach polisy jest napisane rażące niedbalstwo, no ale cóż dla świętego spokoju...

    Niniejszym dziękuję Andysowi i Brongo za help !!!
    Poprawcie mnie, jeżeli gdzieś się pomyliłem.
    Później dodam zdjęcia jak to wygląda.
    Chłopaki a gdzie moge kupić ten niby pilot HLO 1K0 959 753 N za te 35zł?? I czy będzie pasował do mojej OI fl??

    Zostaw komentarz:


  • piotrek_02ks
    odpowiedział(a)
    Ok.
    Dzięki za info. Teraz już wiem.

    Zostaw komentarz:


  • rrobert
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez piotrek_02ks
    A na czym polega ta różnica?
    U mnie N - ka chodzi rewelacyjnie i obsługuje to co oryginalne do nich i chodzą wszystkie trzy przyciski łącznie z otwieraniem klapy, domykaniem szyb.
    Chodzi o oryginalność, komunikację czy coś innego?
    N jest do octavia 2 FL , G do oktavi 2 Przed FL

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    ostry nożyk i dużo cierliwości i ostrożności

    Zostaw komentarz:


  • kowaltom99
    odpowiedział(a)
    [quote="piotrek_02ks"]
    Zamieszczone przez Enriquez
    Dziś udało mi się zakończyć temat kluczyka scyzoryka w mojej Miętówce FL 2009.
    - transpondery wydłubałem ze starych kluczyków (ps: jeden niechcący zniszczyłem :P , ale sytuację będę miał opanowaną: koszt transpondera z prog. ok 100zł),
    Witam

    Jestem w trakcie podmiany kluczyków (na scyzoryk).
    Czy mógłbyś opisać jak rozebrać kluczyk (ten nie scyzoryk) aby wyjąć transponder IMMO bez uszkodzenia?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...